torsdag 18 november 2010

Steg För Steg ...

Jag vill visa hur frisyrerna var för, nu och hur det kanske kommer bli. För det är roligt att se hur vår utveckling i mode, färg och stil har ändras genom tiderna.

Först och främst ska jag hitta fakta och skriva om hur de hade och hur det såg ut. Jag ska leta i internet, tidningar och en bok som jag har. När jag har hittat fakta och skrivit om det ska jag ta bilder från internet, tidningar eller ha egna modeler som jag har gjort uppsättningar och kanske om jag har tur kanske jag får klippa på någon. Men hur jag ska presentera dem är fortfarande lite luddigt, men det blir på dator eller "papper".

1 kommentar:

  1. Det låter som om ditt arbete börjar ta form - bra!

    Förstår jag dig rätt om jag säger att du ska beskriva hur frisyrmodet var förr och hur det är nu genom att använda böcker, tidningar och internet. Sedan ska du själv försöka skapa vad du tror blir framtidens frisyr?

    Det du ska tänka på är att du måste ange källor i ditt arbete där du berättar varifrån du har fått informationen. Samma sak gäller om du hämtar bilder från internet, böcker eller annan plats - då måste du ange källor så att läsaren av ditt arbete vet varifrån du hämtat din information!

    Nu när du börjar få en klar bild av din idé så vill jag att du skriver en projektplan. Vad som ingår i en projektplan har jag gått igenom på lektionerna, men har också sammanställt på den här sidan: http://maojakgym.blogspot.com/

    Om du har några frågor så får du boka in handledning med mig en fredag mellan 12:00-14:40!

    Kämpa på!

    //Markus

    SvaraRadera